صَلی اللهُ عَلیکَ یا ابا عَبدِاللهِ الحُسَین(ع)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

صَلی اللهُ عَلیکَ یا ابا عَبدِاللهِ الحُسَین(ع)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

نهی از منکر

جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۵۱ ب.ظ

" با نام و یادِ دوست"

امروز رفتم یه مغازه ای که بستنی بخریم با دوستم

یه پیرمرد خیلی مسن نشسته بود

بعد از ما یه پسر جوون که سنش میخورد 18 یا 19 باشه وارد مغازه شد گفت حاجی سیگار داری؟

پیرمرده گفت: "سیگار ندارم و نمی فروشم و اگر هم داشتم بهت نمیدادم"

بعد پسره رفت بیرون

بعدش یه آقاهه اومد و گفت چه ایرادی داره مگه سیگار؟چرا نمی فروشی؟

حاجی گفت :"کسی که سیگار میکشه مریضه و بیمار

سیگار نمی فروشم تا بره خودشو درمان کنه!"


داشتم فکر می کردم

گاهی وقتا چقدر ساده میشه نهی از منکر کرد و

ما شونه خالی می کنیم.


داشتم الان این آیه رو میخوندم

(ثم انتم هؤلاء تقتلون انفسکم وتخرجون فریقا منکم من دیارهم ):(سپس شما خودتان یکدیگر را می کشید و طائفه ای از خود را ازدیارشان بیرون می کنید)به این ترتیب با میثاق الهی مخالفت می کنید،(تظاهرون علیهم بالاثم و العدوان ):(و علیه ایشان یکدیگر را پشتیبانی می کنید و مرتکب گناه و تجاوز می شوید) تظاهر به معنای معاونت و مساعدت است ،ظهیر یعنی پشتیبان که از کلمه (ظهر) به معنی پشت گرفته شده ، چون یاور انسان پشت او رامحکم می کند،(وان یاتوکم اساری تفادوهم ) (و اگر به اسیری نزد شما بیایندازآنان فدیه می گیرید)،(و هو محرم علیکم اخراجهم ):(و اخراج و بیرون کردن آنان بر شما حرام بود)و این هم پیمان شکنی و نقض میثاق بود،(افتؤمنون ببعض الکتاب و تکفرون ببعض ):(آیا به بعضی از کتاب ایمان می آورید وبعضی دیگر را کافر می شوید؟)یعنی چه فرقی در حکم فدیه و اخراج بود؟ که حکم فدیه را گرفتید و حکم حرمت اخراج را رها کردید در حالیکه هر دوی این احکام در کتاب خدابود،(فما جزاء من یفعل ذلک منکم الا خزی فی الحیوه الدنیا):(و جزای کسی که چنین کند جز خواری در زندگی دنیا چیست ؟)خزی به معنای ذلت و پستی و خواری است و خدا در موارد عدیده ای آنها را خوار وذلیل نمود،(و یوم القیمه یردون الی اشد العذاب ): (و روز قیامت بطرف شدیدترین عذاب بر می گردند) به سبب اعمالشان و آنچه کسب کرده اند،(و ماالله بغافل عما تعملون ):(و خدا ازآنچه می کنید غافل نیست )آنها در ضمن اعمال فاسد خویش پیمانهای خدا را نقض کردند و خدا هرگز غافل از اینها نیست

تفسیرش دقیقا به این موضوع میخورد

آقای قرائتی تو تفسیرش میگفت:"اگه شما بدونید که یه نفر میخواد با یه چماق بره یکی رو بزنه شما حق ندارید اون چماقو بهش بدید

یا اگه بدونید کسی ظالمه حق ندارید حتی تو روش بخندید..."


ربطش به امروز چیه؟اینه که وقتی میدونی میخواد سیگار بکشه و به خودشو جامعه ضرر بزنه حق نداری بفروشی بهش...


خدایا شکرت


یا ولی عصر(عج)

یا علی مدد

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۴
گمنام ...

نظرات  (۴)

عالی بود

متاسفانه ما همین نکات کوچیک رو رعایت نمی کنیم
پاسخ:
بله دقیقا
کسی این روزا به این چیزا توجهی نمی‌کنه...
پاسخ:
گفتم که شونه خالی می کنیم
حتی سعی هم نمی کنم...
یه نفر هم بگه خوبه حداقل فکر میکنه کارش اشتباست :)
پاسخ:
پسره رفت تو فکر
و رفت بیرون
دلم سوخت براش سنش خیلی کم بود...
حالا این مغازه پیدا نکنه مغازه ی بعدی...ذهن هاشون بیماره اینطور افراد....باید ذهنشون رو درمان کرد اول...

سلام....برای ماه رمضان امسال ختم قرآن گروهی گذاشتم وبلاگم...شما هم دعوتین به این جمع....اگه دوست دارین در این راه شریک باشین بیاین وبلاگم و پست ثابتمو بخونین....البته اگه دوست دارین....
پاسخ:
سلام
مچکر از دعوت
اگه وقت شد حتما:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی